Tinerii au renunțat la distracție, și-au făcut cumpărăturile online și au devenit mai conștiincioși cu gestionarea banilor în perioada stării de urgență, arată un studiu Insights PulzeZ. Creșterea consumului de produse precum dulciuri și snacksuri, soluție pentru reducerea nivelului de stres.
Echipa Vreau să Fiu Antreprenor (VSFA) și Insights, din cadrul Romanian Business Leaders, a anunțat rezultatele celei de-a doua părți a studiului Insights PulseZ, care prezintă atitudinile tinerilor legate de comportamentul de consum din perioada stării de urgență și după, dar și gestionarea și atitudinea lor față de bani.
Comportamentul de consum al tinerilor a determinat o relocare o veniturilor în perioadă stării de urgență, ca o consecință firească a limitărilor din acea perioadă. Astfel, tinerii au renunțat la distracție, și-au făcut cumpărăturile online și au devenit mai conștiincioși cu gestionarea banilor. Din punct de vedere psihologic, creșterea consumului de produse precum dulciuri și snacksuri sau jocuri a fost justificată în condiții de restricții externe, aceasta fiind considerată o soluție pentru reducerea nivelului de stres.
Peste 40% dintre repondenții studiului au renunțat, în perioada stării de urgență, la achiziția de pachete de călătorii, echipamente sportive, produse IT&C și gadget-uri, dar și la mâncarea comandată de pe platformele de delivery, îndreptându-și atenția cu prioritate către produse sanitare și de igienă personală, reflectând interesul și grija pe care au avut-o pentru sănătate și siguranță.
Între 20% – 30% dintre tineri au renunțat la distracție (Netflix, jocuri online, etc.), dar și la cărți, audibooks sau cursuri online.
Întrebați despre produsele pe care le cumpără, 46% dintre tinerii români au declarat că pentru ei contează proveniența locală a ingredientelor, produsele Made in Ro, în decizia lor de cumpărare, iar pentru peste 60% dintre tineri contează ca produsul să fie sustenabil. Perspectiva de cetățean global și grija față de planetă este reflectată prin interesul a 68% dintre tineri față de produsele eco-friendly.
Percepția și atitudinea tinerilor față de bani este relativ echilibrată, 1 din 2 tineri intenționează să fie mai atent la cheltuieli, să economisească mai mult, în timp ce doar 1 din 3 tineri intenționează să facă demersuri pentru a câștiga mai mulți bani.
În ceea ce privește modalitatea de plată, întrebați câte plăți au făcut în medie săptămânal, în perioada stării de urgență, tinerii și-au declarat preferința pentru plățile online, peste 50% dintre ei efectuând un maxim de 4 tranzacții pe săptâmâna.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1115 tineri cu vârsta între 16-24 de ani și este reprezentativ la nivel național din punct de vedere al distribuției pe sexe, regiunii și mediului urban-rural.